Modele edukacyjne – warsztaty połączone z praktyczną działalnością.

W dniu dzisiejszym chętni uczniowie z  klas 4 – 8 wzięli udział w warsztatach edukacyjnych. Zajęcia dotyczyły zagadnień z zakresów: fizyki, mechaniki, logiki i historii.   W trakcie warsztatów uczniowie eksperymentowali na modelach stworzonych przez konstruktora, technika, który  wykonuje je z zamiłowania  i prezentuje podczas mobilnych warsztatów.  Modele edukacyjne, bazują na projektach Leonarda da Vinci. Podczas warsztatów uczniowie zapoznali się ze zjawiskami występującymi w otaczającym nas świecie. Największą zaletą warsztatów była możliwość poznawania świata nauki w sposób inspirujący, obrazowy, praktyczny i namacalny. Uczestnicy  mogli samodzielnie dotykać i konstruować oraz świetnie się bawić nawet nie zdając sobie sprawy, że zdobywają wiedzę, którą w przyszłości wykorzystają. Uczniowie w trakcie warsztatów obcowali z projektami wielkich mistrzów.

Podczas warsztatów  zapoznali  się np.: z działaniem łożyska, siły odśrodkowej, wiatromierza, zmechanizowanego młota, nadproża łukowego, mostu ratunkowego, zjawiska Peltiera, zjawiska Seebecka, zamkowej ściany obronnej, dźwigni, maszyn prostych, pracę podstawowych elementów elektronicznych ,działania siłownika ,podstawy pneumatyki i hydrauliki, działania pantografu. 

Warsztaty pozwoliły odkrywać świat w sposób inspirujący, rozbudzając ciekawość do zdobywania wiedzy.  Pozwoliły zrozumieć, że istnieje wiele rozwiązań tego samego problemu. Nauka poprzez zabawę stała się przyjemnością.

Natomiast młodsi uczniowie odkrywali świat nauki poprzez zabawę na manipulacyjno – konstrukcyjnym placu zabaw. Znajdowało się na nim wiele konkurencji sportowo – zręcznościowych. Zabawy polegały na zdobywaniu punktów na poszczególnych maszynach. Uczestnicy musieli się wykazać przyjęciem odpowiedniej strategii polegającej na logicznym wyborze i realnej ocenie swoich szans w danej konkurencji . Dla zwycięzców przewidziane były nagrody. 

Ciekawa i praktyczna lekcja była dla wszystkich uczestników nie tylko zabawą, ale też nauką.