
Dnia 22 lutego nasza klasa przedstawiała efekty pracy w ramach projektu gimnazjalnego. Na te uroczystość przybyli nasi rodzice, nauczyciele, koledzy i koleżanki z klasy pierwszej gimnazjum. Dla naszych gości przygotowaliśmy mały poczęstunek.
We wrześniu podzieliliśmy się na cztery grupy tematyczne. Tematy naszych projektów brzmiały: „Jak powstał kabaret?”, „Jak zrobić dobre przedstawienie?”, „Jak wyglądało życie podczas II wojny światowej? ” oraz „Rośliny i zwierzęta tropików ”. Naszymi opiekunami byli pani Magdalena Bednarek, pani Agata Roczniak, pan Paweł Sacha i pani Renata Salamon.
Grupa pod opieką pani Magdaleny Bednarek wykonała pokaz multimedialny o historii kabaretu. W swojej prezentacji prześledzili genezę i odkryli prawdziwe znaczenie terminu kabaret. Ponad to ułożyli i przedstawili kabaret autorski. Wykonali rekwizyty i stroje. Akcje umieścili w gabinecie pani dyrektor. Kabaret mówił o kłopotach ucznia i kilku wypadkach i zabawnych skutkach.
Przedstawieniem zajęła się grupa pod opieką pani Agaty Roczniak. Uczniowie podobnie jak poprzednia grupa przedstawili kabaret, ale tym razem rzecz działa się w klasie podczas lekcji biologii. Aktorzy wcielili się w uczniów mających odmienne zdania na różne tematy. W czasie przedstawienia poznawaliśmy tych uczniów, ich wady i zalety, odkrywaliśmy ich talenty oraz obserwowaliśmy jak radzą sobie z problemami.
Grupa historyczna, której opiekunem był pan Paweł Sacha przygotowała pokaz multimedialny na temat drugiej wojny światowej. Należały do niej 4 osoby. Pierwsza część zawierała informacje na temat przyczyn, wybuchu II wojny światowej i sytuacji ludzi mieszkających w tym czasie na terenach Małopolski. Druga część prezentacji była oparta na przeprowadzonych wywiadach z ludźmi pamiętającymi tamte czasy. Zawierała ona historie i opowiadania o warunkach życia, zajęciach dzieci, o wojskach i ich działaniach.
O roślinach i zwierzętach zamieszkujących tropikalne strefy naszej Ziemi opowiedziała nam pani Renata Salamon. Zebrane informacje zostały zaprezentowane w formie pokazu slajdów. Każda roślina i zwierze pokazane zostały na zdjęciach i szczegółowo opisane.
W czasie realizacji projektów zdobyliśmy nowe wiadomości i umiejętności, pracowaliśmy w grupach. W naszych projektach staraliśmy się pokazać nasze zainteresowania i poczucie humoru.
Marta Karpiel uczennica kl.II gimnazjum